Bilim Kuşağı Atölyeleri’ne 230 bini aşkın çocuk katıldı

Türkiye İş Bankası ve Petrol Ofisi Grubu iş birliğiyle gerçekleştirilen Bilim Kuşağı Atölyeleri, çocukların temel bilimsel kavramlarla tanışmaları, bilim ve teknolojiye duydukları ilgi ve merak duygularını artırmaları hedefiyle devam ediyor.

2023 yılında 3 yıl içinde 750 bin çocuğa ulaşma hedefiyle başlatılan projeyle şimdiye kadar 230 bini aşkın çocuğa ulaşıldı. İlk olarak 6 Şubat 2023’teki büyük deprem felaketinden etkilenen bölgelerde yaşayan 8-13 yaş aralığında çocukların katılımıyla hayata geçirilen atölyelerde, şimdiye kadar 230 binden fazla çocuk yer aldı.

Projenin ilk adımları, 6 Şubat’ta yaşanan büyük deprem felaketlerinden etkilenen bölgede atıldı. Buradaki çocuklara bilimle ulaşılması, yaşadıkları travmaların ardından eğitim hayatlarında oluşan boşluğun bir nebze de olsa doldurulması, eğitime ve bilime olan ilgilerinin teşvik edilmesi hedeflendi.

Proje kapsamında Hatay Samandağ’daki Ataköy Ortaokulu’nda öğretmen Cemile Çağrı Çolak ve öğrenciler Selin Dönmez, Emir Arslan, Zeynep Rende, Yahya Aslan’ın “Tekno Kurtarıcılar Projesi” sunumu yapıldı. Sunumu izleyen İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, “Bilim Kuşağı Atölyeleri’nde çocuklar eğlenerek bir proje yapmayı, yaptıkları projede sensörlerle, veriyle, devrelerle haşır neşir olmayı, yardımlaşarak öğrenmeyi ve verimli vakit geçirmeyi öğreniyor. Bu çalışmalar sonrasında çocukların bilime olan yatkınlığının, soru sorma kapasitesinin, merak ve bir şeyleri başarma duygusunun arttığını; hatta meslek hayallerinin değiştiğini görüyoruz. 2023 yılında projeye başlarken de amacımız özellikle deprem bölgesinde çocuklara gelecekle ilgili umut olmaktı” dedi.

ARAN: YENİ İNŞA EDİLECEK BİNALARDA STANDART HALE GETİRİLEBİLİR

Deprem sırasında yaşam alanlarında bulunacak butonlarla enkaz altında kalınması durumunda dışarıya bilgi vermeyi hedefleyene Tekno Kurtarıcılar Projesi hakkında da değerlendirmelerde bulunan Aran, şöyle konuştu:

“Antakya yeniden inşa edilirken ve çocuklarımızın enkaz altında kalanların yerini tespit etmeye yönelik bu fikirlerini dinlemişken bizlere iki görev düşüyor. İlk olarak yeniden inşa edilen binalarda belki bunların bir standart haline getirilmesi sağlanabilir. Bu, yeni inşa edilecek bir kent için bir fırsat. İkinci husus da büyüdüklerinde girişimciler haline gelerek bu fikirleri ticari olarak da sürdürebilecekleri imkanları sağlamak. Bu da bizim geleceğe daha umutla bakmamıza ve çocuklarımızın bizi bilimsel yönden aşmasına vesile olur.”

Proje kapsamında neler yapıldı?

  • 2024 yılında 15 Nisan’a kadar 55 atölye ile toplam 1.150 çocuğa ulaşıldı. Bu süre zarfında okullara gönderilen bilim kitleri ve rol model öğretmenler aracılığıyla ulaşılan toplam çocuk sayısı 144 bin 756 oldu.
  • Nisan ayı süresince Bilim Eğitimcisi ve Bilim Gönüllüleri gözetiminde deprem bölgesi illerinde belirlenen okullarda Bilim Kuşağı Atölyeleri gerçekleştirilecek.
  • Projenin hayata geçirildiği 2023 yılında ise 6 Mayıs – 27 Aralık tarihleri arasında bilim seti gönderimi yapılan okullarda görev alan rol model öğretmenler 2 aylık bir eğitim programına alındı. Öğretmenler bu programda yapay zeka, kodlama, robotik gibi bilim müfredatı eğitimlerini tamamladı ve zaman yönetimi, öğrenmeyi öğrenmek gibi kişisel gelişim eğitimleri aldı.
  • 2024’te şimdiye kadar deprem bölgesi illerinde atölyeler yapıldı. Projenin başladığı 2023 yılından bugüne kadar hem atölyeler hem de bilim kitleri ve rol model öğretmenler aracılığıyla toplamda 232 bin 60 çocuğa ulaşıldı.

Çocukların meslek hayalleri değişiyor

Odak noktası, fırsat eşitsizliğini ortadan kaldırmaya yönelik bir adım olan projeyle özellikle köy okullarında okuyan öğrencilerin özgüven, başarma duygusu, hayal kurma, merak duyma ve cesaret gösterme, empati kurma gibi konularda pozitif etkilendikleri belirtiliyor. Proje için YGA’nın FutureBright’ın ulaştığı bazı sonuçlar şöyle;

  • Atölyeler öğrenciler tarafından çok seviliyor. Yüzde 60’ı “hem ders, hem aktivite” olarak niteliyor. Atölyeler sonrası çocukların yüzde 99’unun meslek hayalleri değişiyor.
  • Öğrencilerin yüzde 95’i atölyelere katıldıktan sonra meraklanıp soru sormaya başlıyor.
  • Çocuklar robotik kodlama, elektronik malzemelerle çalışma ve deneylere özel olarak ilgi gösteriyor. Deprem bölgesindeki çocukların afetleri önlemeye dönük proje geliştirmeye ilgisi yüksek.
  • Rol model öğretmenler hem kendilerini geliştirme imkânı yakaladıklarını hem de okul içerisinde meslektaşları tarafından destek gördüklerini paylaşıyor. Öğretmenlerin yüzde 97’si ‘rol model öğretmen olmaktan memnun olduklarını’ ifade ediyor.
  • Atölye çalışmalarında kullanılan bilim setlerinden memnuniyet oranı yüzde 94.

(HABER MERKEZİ)